رفتن به محتوای اصلی
چسب آب بندی اتصالات رزوه ای

چسب آب بندی اتصالات رزوه ای

https://www.sajadchasb.com/?p=9862

چسب آب بندی اتصالات رزوه ای

چسب آناروبیک یا قفل رزوه چسبی شگفت انگیز است ، در ظرف مخصوص خود بصورت مایع می باشد ، وقتی این چسب را از درون ظرف بیرون میاوریم و روی سطح مورد نظر میریزیم هنوز هم شکل مایع دارد و بنظر نمی رسه که خشک شود ، وقتی هم این چسب را لمس کنیم چسبناک نیست پس چطور میتواند یک چسب باشد ؟

آب بندی اتصالات رزوه ای

چسب آناروبیک یا بی هوازی چیست؟

چسب آناروبیک یا بی هوازی هنگامی که با سطح فلزی تماس پیدا می کند فعال می شود ، این حالت باعث می شود که چسب قفل رزوه حالت ژل شده و دچار گیرایش شود .

برای تسهیل گیرایش کامل چسب آناروبیک نیاز به حذف اکسیژن و همزمان همراه با تماس فلز نیاز هست. یعنی حداقل یک جز داخل مفصل ها و اتصالات باید فلزی باشد .

در این هنگام مولکول های چسب در داخل چسب مکانیسم : درزگیری ، آب بندی را فعال می کنند و باعث پلیمریزاسیون مونومرها شده و شکل جامد مانندی به خود می گیرند (حالت پلاستیک مانند)که باعث قفل کردن قطعات می شود.

اصل اساسی چسب بی هوازی، پلیمریزاسیون در غیاب هوا یا اکسیژن و در تماس با فلز است .به همین علت چسب های آناروبیک در ظرف نصفه هستند و نصف دیگر آن از هوا پر شده .

چسب ها و درزگیرهای بی هوازی (چسب آناروبیک) با توجه به نیازهای کاربردی دارای قدرت های مختلف هستند  ، چسب های بی هوازی (عدم وجود جریان هوا) اغلب به عنوان “ترکیبات قفل کننده” شناخته می شوند . که برای ایمن سازی ، آب بندی و تثبیت قطعات و نگه داشتن قطعات بلبرینگی ، قطعات روتاری ، رزوه دار یا مشابه آن ها استفاده می شود . این چسب مقاومت برشی بسیار بالایی تشکیل می دهد. این چسب مقاوم در برابر لرزش و همچنین مقاوم در برابر شوک می باشد.

آنها همچنین برای اتصال قطعات هم محور و برای آب بندی دو سطح فلنج هم استفاده می شوند.

چسب قفل و رزوه

علت استفاده از چسب قفل رزوه :

از اختراع اتصال دهنده های رزوه دار (مانند پیچ و مهره) سالیان بسیار زیادی می گذرد ، ولی هنوز هم جزء مهمترین سخت افزار عملیاتی در طراحی و مونتاژ ماشین آلات هستند که مورد استفاده قرار می گیرند . تقریبا می توان آن ها را بر روی هر جزء مکانیکی پیدا کرد و اغلب قسمت های بسیار مهم را در کنار هم نگه می دارد .

با توجه به اینکه سالانه بیش از ۳۰۰ میلیارد اتصال دهنده ی رزوه دار (پیچ و مهره) در ایالات متحده در مونتاژ و تولید از اتومبیل و هواپیما گرفته تا لوازم خانگی استفاده می شود ، بسیار مهم است که این پیچ و مهره ها پس از نصب در جای خود محکم بمانند و عملکردی قابل قبول و یکنواخت از خود ارائه دهنند .

علیرغم قرن ها پیشرفت ، اتصال دهنده های رزوه دار (پیچ و مهره ها و …) هنوز هم ایراد پیدا میکنند و خراب می شوند ، خرابی اتصال دهنده ها به یکی از این دو علت ایجاد می شوند :

شل شدن کششی : اغلب به دلیل تغییرات دما ایجاد می شوند که شامل انبساط و انقباض پیچ ها و … است که باعث کاهش سفتی پیچ و نیروی محم نگه داشتن آن در مجموعه می شود .

شل شدن حرکت جانبی : دومین علت خرابی اتصال دهنده های رزوه دار شل شدن پیچ ها در اثر حرکت  کشویی جانبی بین سطوح رزوه دار در اتصال دهنده ها ایجاد می شود .

چسب قفل رزوه باعث قفل کردن قطعات و تثبیت قطعات روی هم می شود.

همچنین چسب قفل کننده رزوه پیچ را مقاوم در برابر لرزش و مقاوم در برابر شوک می کند و مانع جدایش قطعات می شود.

چسب قفل روزه با پر کردن شکاف های رزوه از خرابی قطعات به دلیل رطوبت و آب و همچنین خوردگی قطعات جلوگیری می کند.

چسب قفل و رزوه BOSS AT8.015

چسب قفل و رزوه BOSS AT8.015

چسب قفل و رزوه AT8.015 این چسب به علت ویسکوزیته کم برای شکاف ها و درز های ریز بسیار مناسب است. مناسب برای قفل و آب بندی اتصالات رزوه ای…

چسب قفل و رزوه BOSS AT9.355

چسب قفل و رزوه BOSS AT9.355

چسب قفل و رزوه BOSS AT9.355 چسبAT9.355   یک چسب قفل رزوه بی هوازی با استحکام بالا است که برای قفل دائمی اجزای رزوه دار فلزی طراحی شده است.   چسبAT9.355…

چسب قفل و رزوه و آب بندی BOSS AS 6.315:

چسب قفل و رزوه و آب بندی BOSS AS 6.315:

BOSS AS6.315 یک چسب قفل و رزوه تیکسوتروپیک با استحکام متوسط است. که به صورت بی هوازی برای قفل کردن و آب بندی انواع بست های رزوه ای فلزی عمل…

چسب قفل و رزوه BOSS AT6.605

چسب قفل و رزوه BOSS AT6.605

BOSS AT6.605 : یک چسب قفل و رزوه با استحکام متوسط و مقاوم به روغن است که به صورت بی هوازی عمل می کند تا انواع اتصالات رزوه ای و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا
فروشگاه آنلاین چسب سجاد