رفتن به محتوای اصلی
همه چیز در مورد چسب قطره ای

همه چیز در مورد چسب قطره ای

https://www.sajadchasb.com/?p=9868

همه چیز در مورد چسب قطره ای

چسب قطره‌ای یا سیانواکریلات، نوعی چسب قدرتمند است که در بسیاری از صنایع و کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چسب از یک ترکیب شیمیایی از چندین ماده ساخته شده است که به همراه یک حلال به عنوان حل کننده استفاده می‌شود. این چسب در دمای محیط خشک و سریع خشک می‌شود و به صورت یک لایه نازک و شفاف روی سطح قرار می‌گیرد.

چسب قطره‌ای به دلیل داشتن خاصیت چسبندگی قوی و قابل اطمینان، برای اتصال قطعات کوچک و حتی بزرگ در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، این چسب می‌تواند بر روی انواع سطوح مختلف مانند فلزات، پلاستیک، چوب و شیشه استفاده شود و در بسیاری از کارهای خانگی و تعمیرات نیز کاربرد دارد.

چسب قطره‌ای یا سوپر گلو، برای اتصال قطعات کوچک و حتی بزرگ در بسیاری از صنایع و کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای این چسب عبارتند از:

۱٫ تعمیر و نگهداری لوازم خانگی: چسب قطره‌ای برای تعمیر و نگهداری لوازم خانگی مانند لامپ‌های ال ای دی، ماشین لباسشویی، تلویزیون و دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شود.

۲٫ تعمیرات خودرو: در تعمیرات خودرو، این چسب برای اتصال قطعات کوچک و تعمیرات سریع و موقتی استفاده می‌شود.

۳٫ صنایع چوب: چسب قطره‌ای برای اتصال قطعات چوبی مانند میز، صندلی، کابینت و درب‌های داخلی استفاده می‌شود.

۴٫ صنایع فلزی: در صنایع فلزی، این چسب برای اتصال قطعات فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۵٫ صنایع پلاستیک: چسب قطره‌ای برای اتصال قطعات پلاستیکی مانند کیف‌ها، قطعات الکترونیکی و قطعات خودرو استفاده می‌شود.

۶٫ تعمیرات خانگی و دکوراسیون داخلی: در تعمیرات خانگی و دکوراسیون داخلی، این چسب برای اتصال قطعات کوچک و تعمیرات سریع و موقتی استفاده می‌شود.

به طور کلی، چسب قطره‌ای به دلیل داشتن خاصیت چسبندگی قوی و قابل اطمینان، در بسیاری از صنایع و کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عنوان یک نکته مهم، در استفاده از چسب قطره‌ای باید به دقت از آن استفاده کرد و از تمامی احتیاط‌های لازم در مورد نگهداری و استفاده از آن پیروی کرد. همچنین، بهتر است این چسب در محیط‌های خشک و خنک نگهداری شود و از نزدیکی آن با حرارت و شعله‌های آتش جلوگیری شود.

چسب قطره ای

پاک کردن چسب قطره ای:

استفاده از مایع ظرفشویی

  1. دستمالی را در محلول آب گرم و مایع ظرفشویی قرار دهید.
  2. آن را به خوبی بچلانید و روی چسب بگذارید و آن را با سلفون بپوشانید.
  3. بعد از چند ساعت چسب قطره ای نرم می‌شود.
  4. اکنون شما می‌توانید با پارچۀ آغشته به محلول مایع ظرفشویی و آب گرم چسب را از سطح پلاستیکی جدا کنید.

پاک کردن چسب قطره ای با استفاده از الکل

  1. ابتدا پارچۀ آغشته به الکل را روی چسب قطره ای بکشید تا چسب نرم شود.
  2. پارچۀ دیگری را به محلول آب گرم و مادۀ شوینده آغشته کنید و کامل بچلانید.
  3. اکنون پارچۀ مرطوب را روی سطح پلاستیکی بکشید تا آثار چسب قطره ای کامل از بین برود.

پاک کردن چسب قطره ای با استون

استون بهترین حلال چسب قطره ای خشک شده روی فرش و پارچه است. اما الیاف و رنگ فرش و پارچه عموماً نسبت به این ماده حساس هستند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از ریختن استون روی فرش یا پارچه خودداری کنید. بهتر است پارچه ای را به استون آغشته کرده و روی چسب قطره ای بکشید تا از سطح مورد نظر جدا شود. دقت کنید که استون به نواحی سالم فرش و پارچه نفوذ نکند. بعد از پاک کردن چسب قطره ای، با پارچۀ تمیز دیگر استون روی فرش یا پارچه را تمیز کنید.

برای پاک کردن چسب قطره ای از روی دست می توانید از استون ،مایع ظرفشویی و حتی از آب گرم و صابون استفاده کنید.

چسب قطره ای

راهنمای خرید چسب قطره ای

اگر قصد خرید چسب قطره ای را دارید بهتر است در حین خرید این محصول به یک سری نکات مهم توجه کنید. در ادامه تعدادی از این نکات را برای شما عنوان خواهیم نمود:

توجه به حجم و اندازه

چسب های قطره ای در بسته بندی های مختلفی به بازار عرضه می شوند. علاوه بر این پس از باز کردن درب محصول شما برای مدت زمان محدودی می توانید از این چسب ها استفاده نمایید. بنابراین بهتر است به تناسب مقدار نیاز خود اقدام به انتخاب بسته بندی مناسب نمایید.

توجه به برند

با توجه به اینکه برند های مختلفی به کار تولید و توزیع چسب قطره ای مشغول هستند و این چسب ها نیز در ترکیبات تشکیل دهنده خود مواد سمی و خطرناک دارند، بهتر است برند های معتبر را برای خرید انتخاب کنید. این برندها از مواد اولیه با کیفیت برای تولید محصولاتشان استفاده می نمایند و کیفیت چسبی که به وسیله آنها به بازار عرضه می شود بسیار خوب و مناسب خواهد بود.

توجه به کیفیت و دوام چسب

معمولاً بر روی بسته بندی چسب های قطره ای سطوح و اجسامی که قابلیت چسبانده شدن با استفاده از این محصول را دارا می باشند می گردد. بنابراین با خواندن مشخصات درج شده بر روی بسته بندی اطمینان حاصل کنید که چسب مورد نظر از قابلیت چسباندن سطحی که قرار است با استفاده از این محصول آن را بچسبانید برخوردار می باشد.

توجه به علامت استاندارد

از خریدن چسب های قطره ای که فاقد علامت استاندارد می باشند پیشگیری به عمل بیاورید.

چسب قطره ای BOSS 4.02 و چسب قطره ای BOSS 5.13  را به شما پیشنهاد می کنیم. که هر کدام ویژگی ها و مصارف خاص خود را دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی در مورد چسب های قطره ای با ما تماس بگیرید.

چسب قطره ای BOSS BA 3.03

چسب قطره ای BOSS BA 3.03

چسب قطره ای BOSS BA 3.03 چسب قطره ای BOSS BA 3.03 یک چسب عمومی بر پایه اتیل سیانواکریلات، با گیرایش سریع و ویسکوزیته متوسط است. زمان اتصال متوسط برای…

چسب قطره ای BOSS 5.13:

چسب قطره ای BOSS 5.13:

چسب قطره ای BOSS 5.13: چسب قطره ای چند منظوره بر پایه اتیل سیانواکریلایت با سرعت گیرایش بسیار سریع، مناسب برای سطوح حساس. چسب BOSS 5.13 برای چسباندن موادی مانند…

چسب قطره ای BOSS 4.02

چسب قطره ای BOSS 4.02

چسب قطره ای BOSS 4.02: چسب ۴٫۰۲ یک چسب قطره ای بر پایه سیانو اکریلایت با گیرایش فوق العاده سریع است که برای چسباندن EPDM، فوم های لاستیکی، لاستیک های…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا
فروشگاه آنلاین چسب سجاد