رفتن به محتوای اصلی
چسب های چند جزئی

چسب های چند جزئی

https://www.sajadchasb.com/?p=6881

چسب های چند جزئی تشکیل شده اند از یک جزء پایه که همگی بر پایه رزین هستند و جزء دیگر که معمولا به آن هارد نر یا فعال کننده می گویند .

معمولا این چسب ها بر دو نوع میباشند :

چسب های دو جزئی و چسب های سه جزئی .

چسب های دو جزئی یا اپوکسی یا دوقلو چسب هایی هستند که از دو جزء تشکیل شده اند یک جزء آن خود ترکیب چسب و دیگری هاردنر آن میباشد .از مشخصه های چسب های چند جزئی عدم گیرایش تا ترکیب اجزا میباشد .


مطالب مشابه:

چسب اپوکسی (دوجزئی) آرالدیت ARALDITE 2012

چسب اپوکسی (دوجزئی) آرالدیت ARALDITE 2012 Araldite® ۲۰۱۲ چسب دوقلو سریع همه کاره، چند منظوره، دو جزء، هوا خشک، چسب مایع با قدرت چسبندگی بالا و استحکام و سختی بالا.…

ساخت چسب زخم از پروتئین های ابریشم

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر پروژه ای را اجرایی کردند که با فیلم حاصل از پروتئین های ابریشم می توان محصولات پزشکی همچون چسب زخم تولید کرد.

انواع چسب :چسب های غیر هوازی(Anaerobic adhesives)

انواع چسب :چسب های غیر هوازی(Anaerobic adhesives) چسب های تک جزئی بدون حلالی هستند که در غیاب اکسیژن و بین دو ماده با داشتن یون های فلزی فعال دارای گیرایش…


از انواع این چسب میتوان به رزین های پلی استر اشاره نمود که سه جزئی هستند .

برخی از پلی اورتان ها هم دو جزئی هستند .در چسب های چند جزئی هر جزء به تنهائی چسبندگی ندارد و باید با اجزاء دیگر ترکیب شوند تا دارای چسبندگی شوند .

چسب های اپوکسی چند منظوره ترین و پر مصرف ترین چسب های ساختاری هستند.

اگرچه بطور عمومی این چسب ها ، به چسب های قوی وشکننده معروف هستند ، اما می توان آنهارا به گونه ای فرموله کرد که انعطاف پذیر تر باشند بدون اینکه از استحکام  آنها در تنش کششی کاسته شود.

همچنین در دمای اتاق و یا دماهای بالاتر و یا محیطهای خشک و مرطوب پخت می شوند.

چسب های اپوکسی قدرت اتصال به سطوح مختلف را دارا می باشند اگر چه ممکن است به ارزانی چسب های ساختاری دیگر نباشند ، اما در مقام رقابت نسبت به عملکردی که  ارائه می کند مقرون به صرفه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا
فروشگاه آنلاین چسب سجاد