رفتن به محتوای اصلی
چسب نگهدارنده بلبرینگ روی شافت چیست؟

چسب نگهدارنده بلبرینگ روی شافت چیست؟

https://www.sajadchasb.com/?p=9758

چسب نگهدارنده بلبرینگ روی شافت چیست؟

یک نوع چسب بلبرینگ بی هوازی،دارای ترکیبات نگهدارنده شافت که برای مونتاژ دقیق قطعات تحت فشار و لغزش و همچنین هر جزء که در سیستم هایی که در معرض لرزش زیاد در شرایط محیطی چالش برانگیز هستند استفاده می شود. این چسب ها قادر به پر کردن فضاهای بین اجزای مختلف هستند، چسبندگی قوی ایجاد می کنند و امکان انتقال بارهای بالا را بدون نیاز به هوا فراهم می کنند. این بدان معناست که اجزای مهر و موم شده و بخش های ماشین می‌توانند به مقاومت مکانیکی و مقاومت دمایی بالایی دست یابند.

موارد استفاده از نگهدارنده ها:

ترکیبات نگهدارنده که در طیف وسیعی از اجزای مکانیکی و همچنین برای یاتاقان ها، شفت ها و آسترهای سیلندر استفاده می شوند، معمولاً در صنایع خودروسازی و ماشین آلات سنگین یافت می شوند. با این حال، آنها همچنین می توانند در هر صنعتی که چسبندگی فلز به فلز برای قطعات متحرک مورد نیاز است، استفاده شوند. علاوه بر این، ترکیبات نگهدارنده به سازندگان کمک می کند تا از ماشینکاری غیر ضروری طیف وسیعی از اجزای مکانیکی در طول پروسه تولید و نگهداری جلوگیری کنند.

دلایل مختلفی وجود دارد که ترکیبات نگهدارنده با استحکام بالا ممکن است نسبت به سایر روش‌های باندینگ و چسباندن انتخاب می شوند و مزایا آن واضح است. هر نوع جزئی از ماشین آلات که تحت فشار قرار می گیرد، دارای سطح چسبندگی کوچکی است و در ماشین آلات متحرک یافت می شود، که می توان از ترکیبات نگهدارنده برای نگاه داشتن آن ها بهره مند شد. علاوه بر این، می توان از این مواد برای کاهش سایش و خرابی احتمالی در حین کار هر جزء که در معرض خطر فرسودگی و خوردگی باشد، بهره مند شد.

چسب نگهدارنده بلبرینگ روی شافت

انواع ترکیبات نگهدارنده:

مانند بسیاری از لحیم ها و چسب ها، طیف وسیعی از انواع مختلف ترکیب نگهدارنده در حال حاضر در بازار موجود است. این چسب ها وظایف مختلفی را در صنایع مختلف انجام می دهند. که هر کدام از این چسب های نگهدارنده وابسته به کاربرد خاص خود ویژگی خاصی نیز دارد اعم از:

  • استحکام بالا
  • مقاومت در برابر دمای بالا
  • سرعت درمان سریع
  • پر کردن شکاف برتر
  • ویسکوزیته پایین
  • فرمول فلورسنت
پیستون

به طور کلی، انواع ترکیبات نگهدارنده ممکن است به مناطق کاربردی زیر تقسیم شوند که برای هدف قرار دادن موارد استفاده خاص طراحی شده اند:

فرق ترکیبات نگهدارنده با چسب های آب بندی:

یک سوال پر تکرار: بین چسب نگهدارنده و چسب قفل و رزوه کدام را انتخاب کنم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که ابتدا باید کاربرد و بستر خاص خود را شناسایی کنند. ترکیبات نگهدارنده استحکام بالاتری دارند و به طور خاص برای اتصال اجزا طراحی شده اند. این در تقابل با قفل های رزوه ای است که معمولاً برای جلوگیری از نشت، شل شدن و خوردگی بست های رزوه ای طراحی شده اند. انتخاب نوع صحیح چسب در کاربردهای خودرو و ماشین‌آلات سنگین بسیار مهم است و در مواقعی که به چسبندگی با استحکام بالا نیاز است، ترکیبات نگهدارنده عموماً انتخاب مناسبی هستند.

بلبرینگ و شافت

ترکیبات نگهدارنده با استحکام بالا

ترکیبات نگهدارنده با استحکام بالا بسته به کاربرد خاص شما در فرمول های مختلفی یافت می شوند. این نوع ترکیب نگهدارنده برای طراحی هایی که تحت مقادیر زیاد تنش، یا اجزایی هستند که باید در شرایط محیطی چالش برانگیز عمل کنند بسیار مهم است. ترکیبات نگهدارنده با استحکام بالا همچنین قادر به اتصال اجزایی هستند که دارای مناطق چسبندگی محدود یا فرآیندهای مونتاژ چالش برانگیز هستند، با تمرکز ویژه بر اجزای مهر و موم شده که دسترسی به آنها ممکن است دشوار باشد.

ترکیبات نگهدارنده در دمای بالا

ترکیبات نگهدارنده دمای بالا نیز در فرمول های مختلفی یافت می شوند که هر کدام دارای مجموعه ای از ویژگی های متفاوت هستند. با این حال، آنها با مقاومت عالی در برابر گرما در طراحی هایی که در آن دمای بالای محیط و عملکرد حرارتی قطعات مورد انتظار است، تعریف می شوند. ترکیبات نگهدارنده دمای بالا به ویژه برای صنایع خودروسازی و تولید ماشین آلات صنعتی مناسب هستند.

بلبرینگ

مزایا استفاده از چسب های نگهدارنده BOSS:

استحکام بالا با طراحی های ساده و کم هزینه

مقاومت بالا در برابر فشار های ماشینکاری

جلوگیری از خوردگی و فرسودگی

توزیع یکنواخت بار و تنش روی اتصالات

انتقال بار بیشتر و عملکرد بهتر

کاهش اندازه و وزن یک مجموعه

رفع مشکلات مونتاژ با استفاده از چسب نگهدارنده:

اتصالاتی که دوران دارند معمولا توزیع بار همسانی ندارند، این توزیع بار نا همسان باعث ایجاد لرزش در دور های بالا می شود که می تواند به دستگاه آسیب بزند.

چسب نگهدارنده برای پین ها ، بلبرینگ و شافت و اتصالاتی که دوران دارند بسیار مناسب است و از لرزش این قطعات در دور بالا جلوگیری می کند.

شفت

کاربردهای صنعتی ترکیبات نگهدارنده:

ترکیبات نگهدارنده طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی دارند و در هر جایی که اجزای مهر و موم شده نیاز به چسب های اتصال با استحکام بالا داشته باشند، کاربردهایی پیدا می کنند.

جلوگیری از خوردگی فرسایشی

خوردگی تحت بارهای زیاد و در اثر سایش سطوح مانند اجزای تحت ارتعاش طولانی مدت رخ می دهد. جلوگیری از خوردگی فرسایشی و کاهش اکسیداسیون سطوح فلزی در معرض دید و سایش مکانیکی که ممکن است باعث از بین رفتن فلز شود بسیار مهم است. ترکیبات نگهدارنده بلبرینگ روی شافت BOSS می تواند به کاهش این نوع خوردگی کمک کند و باعث کارایی اجزا در مدت طولانی شود.

چسب نگهدارنده BOSS AR9.522

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی در مورد محصولات نگهدارنده و یا نیاز خود، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا
فروشگاه آنلاین چسب سجاد