رفتن به محتوای اصلی
چسب قفل و رزوه چیست؟

چسب قفل و رزوه چیست؟

https://www.sajadchasb.com/?p=9743

ابزار های قفل مکانیکی مانند واشرهای حلقه‌ای اسپلیت، مهره‌های پلاستیکی و واشرهای دندانه‌دار (برای حل مشکل رایج شل شدن که در اکثر مجموعه‌های رزوه‌دار اتفاق می‌افتد) اختراع شدند. با این حال، واقعیت این است که این یراق آلات مجموعه ها را “قفل” نمی کنند و نمی توانند اتصالات را محکم نگهدارند. این یراق آلات اغلب در اثر لرزش، انبساط حرارتی، خمش یا گشتاور نامناسب شل می شوند.

قفل ورزوه

Threadlockers یا چسب های threadlocking راه حل این مشکل هستند. این چسب‌های قفل رزوه‌ای مایع که بین اتصالات  اعمال می‌شوند، مهره‌ها، پیچ‌ها و بست‌های رزوه‌دار را در جای خود محکم می‌کنند. این چسب ها سخت می شوند و یک پیوند قوی ایجاد می­کنند و از شل شدن بست ها جلوگیری می­کنند و این اطمینان حاصل می­شود که مجموعه ها بست ها را در طول زمان حفظ می کنند و از خوردگی قطعات جلوگیری می کنند.

برای مثال چسب های:

WEICON AN302-43

LOCTITE 243

LOXEAL 55-03

BOSS AT6.605

از جمله چسب های قفل و رزوه با مقاومت متوسط هستند.

بست های رزوه ای مانند پیچ و مهره نقش بسیار زیادی در بسیاری از صنایع دارند. مقاومت فشاری چشمگیر آنها باعث شده است که این بست ها بستی ایده آل برای استفاده در طیف گسترده ای از کاربردهای تولید و نگهداری باشند. با این حال، این نوع بست ها ممکن است در طول زمان از کار بیفتند، زیرا بر اثر ارتعاش، خمش یا انبساط حرارتی، شل می شوند.

لوله و فلنچ

بسته به نوع، Threadlocker ممکن است قبل یا بعد از مونتاژ اعمال شود. چسب های قفل کننده رزوه ای در دو نوع “دائمی” و “جداشونده” موجود هستند. برخی از چسب های قفل کننده  را می توان با اعمال گرما، آزاد یا خارج کرد. از آنجایی که چسب‌های قفل و رزوه معمولاً به فعالیت الکتروشیمیایی یک بستر فلزی برای تشکیل یک پیوند متکی هستند، بسترها نیاز به تمیز کردن کامل دارند و در مورد فلزات کمتر فعال الکتروشیمیایی مانند آلومینیوم، قبل از اعمال قفل رزوه‌ای، به پرایمر نیاز دارند.

خرید چسب قفل و رزوه

این چسب ها این قابلیت را دارند که همه‌ی شکاف‌ها و درزها را بپوشانند و با چسبیدن به قطعات رزوه ‎دار آن‌ها را قفل کنند و با مقاومت در برابر لرزش و شوک باعث شوند تا دیگر شل نشوند و حرکت هم نکنند. همچنین این چسب ها با خاصیت ضد زنگ خود در برابر آفتاب، رطوبت، مواد سمی و… مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند و اجازه نمی‌دهند که قطعات شل شوند.

ویژگی‌های مهم چسب قفل رزوه

  • این چسب در برابر هر دمایی مقاومت دارد.
  • مدت‌زمانی که لازم است که این چسب سخت شود، زمان زیادی نیست.
  • این چسب در شرایط گوناگون محیطی نیز بسیار عملکرد خوبی دارد و از افتادن و عیب دار شدن قطعه‌هایی همچون پیچ و مهره جلوگیری می‌کند.
  • چسب رزوه جهت اتصال آهن و آلومینیوم نیز کارایی دارد.
  • این چسب در برابر ارتعاش مقاومت زیادی دارد.
  • قیمت این چسب‌ها مناسب است.
  • استفاده آسان و در دسترس بودن این چسب ها باعث محبوبیت بالای این چسب هاست.
  • این چسب‌ها در دمای اتاق هم قابلیت استفاده دارند.
  • چسب‌های رزوه در رنگ‌های سبز و آبی و بنفش و قرمز در بازار موجود هستند.
چسب قفل و رزوه

اگر به دنبال یک چسب قفل و رزوه با کیفیت فوقالعاده و قیمت مناسب هستید پیشنهاد ما به شما چسب های قفل و رزوه برند BOSS است.

چسب قفل و رزوه باس

چرا BOSS ؟

  • چسب های BOSS متشکل از مواد اولیه با کیفیت اروپایی هستند.
  • قیمت چسب های این برند نسبت به رقبای خود مقرون به صرفه تر است.
  • با خرید محصولات BOSS از اصل بودن آن ها مطمئن هستید.

جهت مشاهده چسب های قفل و رزوه BOSS کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی با شماره ۰۲۱۳۳۹۸۵۰۶۸ یا شماره موبایل ۰۹۱۲۷۳۰۷۹۷۷ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا
فروشگاه آنلاین چسب سجاد