رفتن به محتوای اصلی
طرز تهیه خمیر اسلایم با چسب

طرز تهیه خمیر اسلایم با چسب

https://www.sajadchasb.com/?p=7604

اسلایم سرگرمی ساده اما مفرحی است که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده، به ویژه که بازی با آن را به خاطر بافت روان و انعطاف پذیرش در کاهش اضطراب مؤثر می دانند. حالا انواع مختلفی از اسلایم در رنگ های متنوع در بازار وجود دارد.

طرز تهیه خمیر اسلایم با چسب:

  1. در یک کاسه یک اونس (حدود ۲۸ گرم یا یک چهارم بطری چسب) و یک چهارم پیمانه آب بریزید (باید از پیمانه ی اندازه گیری استفاده کنید). اگر می خواهید اسلایم تان رنگی باشد، رنگ خوراکی را هم به مخلوط چسب و آب اضافه کنید. مقداری از محلول را با یک تکه چوب بستنی بلند کنید و به قوام آن دقت کنید.
  2. یک چهارم پیمانه محلول سدیم تترا بورات (بوراکس) به مخلوط چسب و آب اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.
  3. اسلایم فوراً شروع به شکل گرفتن می کند. مقداری از محلول را با چوب بستنی بردارید و قوام آن را با آنچه در مرحله ی اول بود مقایسه کنید.
  4. هر قدر می توانید هم بزنید، سپس دست های خود را در کاسه فرو ببرید و مخلوط را آنقدر  ورز دهید تا چسبندگی آن کمتر و کمتر شود (ورز دادن را تا جایی که مایل هستید ادامه دهید). این ورز دادن شاید به اصطلاح کثیف کاری داشته باشد اما ضروری است چون باعث پیوند کامل دو ترکیب موجود در این مخلوط می شود. نگران آب اضافی درون کاسه هم نباشید؛ کافی است آن را دور بریزید. اسلایم شما آماده است.
  5. وقت هایی که از اسلایم تان استفاده نمی کنید آن را در یک کیسه ی پلاستیکی که هوایش را خارج کرده اید، درون یخچال نگه دارید تا کپک نزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا
فروشگاه آنلاین چسب سجاد