رفتن به محتوای اصلی
چگونه چسب دو طرفه را پاک کنیم؟

چگونه چسب دو طرفه را پاک کنیم؟

https://www.sajadchasb.com/?p=9578

آیا برای شما هم این سوال پیش آمده است که چگونه چسب دوطرفه را پاک کنیم؟

کندن چسب دو طرفه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کسانی است که از این چسب استفاده می‌کنند. چسب دوطرفه همانند چسب همه کاره یکی از پر مصرف‌ترین و محبوب ‌ترین چسب‌هایی است که در کل جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این چسب در مکان‌های مختلفی مثل مدرسه‌، منازل، محیط‌های کاری و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع با استفاده از این چسب می‌توان وسایل یا لوازم مختلفی را به‎ هم چسباند و یا یک وسیله را محکم در یک جا قرار داد.

این چسب‌ها کیفیت بسیار خوبی دارند و معمولا در هر مکانی با هر شرایطی می‌توان از آن استفاده کرد، برخی از کاربردهایی که برای این چسب می‌توان نام برد نصب پانل‌های اکوستیک به دیوار، امکان نصب شیشه های تزئینی (البته با چسب‌های دو طرفه شفاف)، فیکس کردن انواع شیشه روی سطوح مختلف، صنعت چاپ و کاغذ، نصب داکت‌های کابل کشی روی دیوار، نصب کفپوش و… هستند.

در واقع این چسب به اکثر مصالح به راحتی می‌چسبد برای مثال شیشه، فلز، پلاستیک، پلی کربنات، استنلس استیل، کاغذ و… را می‌توان نام برد. تنها مشکلی که در هنگام استفاده از این چسب‌ها دیده می‌شود این است که به راحتی نمی‌توان آن را از سطوح مختلفی همچون دیوار، شیشه، پلاستیک و… جدا کرد.

شناخت بیشتر چسب دو طرفه

پاک کردن چسب دو طرفه از روی شیشه:

برای پاک کردن لکه های برجسته چسب دوطرفه از روی شیشه ابتدا با چاقو تیز روی لکه را خراش دهید و سپس با شیشه شوی یا محلول سرکه و صابون و آب آن را پاک کنید.

به هیچ عنوان از سشوار یا سمباده برای پاک کردن اثر چسب استفاده نکنید چرا که احتمال آسیب و ترک خوردگی شیشه وجود دارد.

اگر آثار لک با شیشه شوی پاک نشد می توانید روی آن مقداری روغن بریزید و آن را پاک کنید.

البته اثر چربی روی شیشه باقی می ماند که می توانید با الکل آن را تمییز نمایید.

چسب دو طرفه شیشه ای چیست؟

کندن چسب دو طرفه از روی دیوار:

به منظور کندن چسب دوطرفه از روی دیوار می‌توانید از سه روش زیر استفاده کنید که آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

۱-استفاده از استون برای از بین بردن چسب دو طرفه:

استفاده از استون باعث باز شدن بافت‌های چسب دوطرفه از هم می شود و زمانی که این بافت‌ها از هم جدا شوند، چسب دو طرفه به ‌راحتی پاک می‌شود. برای این کار بهتر است از استون خالص استفاده شود. چرا که استون های لاک پاک کن ضعیف تر می باشند و اثر پاک کنندگی کمتری دارند.

۲-استفاده از گرما بری رهایی از چسب دو طرفه:

استفاده از گرما یکی دیگر از راه هایی است که با استفاده از آن می‌توانید چسب دوطرفه را از روی دیوار پاک کنید. استفاده از این روش یک روش موثر و مفید است. می‌توانید با استفاده از یک دستگاه سشوار به چسب دو طرفه حرارت بدهید تا بافت آن از هم باز شود. برای این کار سشوار خود را به نزدیکترین پریز برق وصل کرده و آن را در حالت دمای متوسط آن قرار دهید و روشن کنید. سشوار را در فاصله ۵ سانتی متری چسب به مدت چند دقیقه نگه دارید، و سپس به لبه ها و گوشه های چسب نیز حرارت دهید؛ این کار باعث می شود تا چسب نرم شود. بعد از چند دقیقه که حرارت دادید سعی کنید به وسیله ناخن یا کاتر لبه چسب را بلند کنید. اگر لبه چسب بلند نشد، آنرا دوباره حرارت دهید تا چسب کاملا نرم بشود. پس از این مرحله می توانید با یک شوینده ملایم مثل شیشه پاک کن یا دیوار پاک کن اثرات باقی مانده را پاک کنید..

۳-استفاده از سرکه و مایع ظرفشویی:

حلال بعدی که به عنوان معروف ترین حلال خانگی از آن یاد می‌شود و به راحتی می‌تواند که لکه چسب دو طرفه را از بین ببرد “سرکه” است. برای تمیز کردن لکه با سرکه می‌توانید ۲ فنجان (۲۷۵ میلی لیتر) آب را با ¼ فنجان (۶۰ میلی لیتر) سرکه و چند قطره مایع ظرف شویی مخلوط کنید. یک اسفنج را به این محلول آغشته و سپس با استفاده از حرکات دایره ای قسمت هایی که اثرات چسب باقی مانده است را تمیز کنید. این محلول پاک کننده خفیف است و نباید اثری از خود بر روی رنگ سطوح به جا بگذارد. با این حال قبل از مصرف این محلول بر روی سطوح، مقداری از این محلول را بر روی قسمت کوچکی از سطح امتحان نمایید، تا اطمینان حاصل کنید که این محلول قابلیت خورندگی رنگ سطح مورد نظر شما را نداشته باشد.

می توانید از سرکه به تنهایی  نیز برای پاک کردن لک چسب استفاده کنید.

برای این کار یک دستمال آغشته به سرکه را برداشته و آن را روی لکه چسب بکشید تا پاک شدن کامل لکه این کار را تکرار کنید.

پاک کردن چسب دو طرفه از روی سایر سطوح:

به طور کل بهترین حلال برای پاک کردن لک چسب از روی سطوح استون است.

لازم به ذکر است که استون درصد بالا و غلیظ تر اثر پاک کنندگی بهتری دارد.

بهتر است برای پاک کردن لک چسب از روی وسایل خانه مانند صندلی کابینت و … و همچنین کاشی و سرامیک از الکل یا سرکه استفاده کنید زیرا این مواد اثر تهاجمی کمتری نسبت به استون دارند.

برای جدا کردن چسب دوطرفه از کاغذ از سشوار استفاده کنید. با استفاده از یک حرارت متوسط یا زیاد از فاصله ۵ سانتی متری به چسب به مدت چند دقیقه و سپس سعی کنید چسب دوطرفه را از سطح مورد نظر با استفاده از ناخن جدا کنید.

هنگام کار با کاغذ عکس احتیاط کنید، زیرا گرما ممکن است به آن آسیب برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا
فروشگاه آنلاین چسب سجاد